7. Uluslararası Küçük Eller Small Hands ve Ütopya Kongresi

08 Kasım 2019
*Kongremiz tamamlandığından dolayı
Kayıt Formu Kaldırılmıştır.

EGITIM KONGREMIZ HAKKINDA

Merhaba çok sevgili anne babalar ve çocukların, ergenlerin yaşamına dokunan tüm profesyoneller,

Yaşam hayatını anlamlı yaşamak isteyen kişiler için hiç bir zaman kolay değil! Bizler, tüm eğitimciler, anne babalar, psikologlar, psikiyatristler, kanun yapıcılar, mimarlar, doktorlar, iş insanları olarak 21. yy çocuklarının dünyasını hep birlikte ele almak zorundayız. Onların yaşamlarından bizler sorumluyuz. Üstelik hem şu andaki, hem şu andan itibaren geleceklerine uzanan yoldaki süreçten, hem de geleceklerinden sorumluyuz.

Yaşam sevinçlerini, neşelerini, duygularını, düşüncelerini, meraklarını, akıllarını, bir sosyal varlık olarak, bir nesne değil, bir özne olarak sürdürmeleri için her şeyi seve seve, bilinçli yapmak zorundayız. Bu bir tercih değil, bir zorunluluk. Kendimize, çocuklarımıza, gençlerimize, dünyamıza bir saygı olarak.

Öncesinde “Bir çocuğu büyütmek için bir köy gerekir” demiş Kızıldereliler’in kültürü. Bugün köy yok çocukların yaşamında, ve üstelik artık bir köyün de yetmediği bir çağda. Artık bir çocuğu büyütmek için bir dünya gerekiyor. Size bu dünyayı 8,9,10 Kasım 2019 da getiriyoruz. 7. Uluslararası Small Hands/Küçük Eller ve Ütopya Nitelikli Eğitim Kongremizde sizleri dünya ile buluşturuyoruz. Ütopya’mızda üç gün bizim ve dolayısıyla çocuklarımızın yaşamlarına daha da iyi dokunmak üzere, inanılmaz profesyonellikleri, inanılmaz yürekleri ile Türkiye’nin değerli eğitimcileri ile, İngiltere, Finlandiya, Malta’dan kısa süreyle misafirlerimiz ve Türkiye’de yaşayan Japonya, İngiltere, Danimarka’dan profesyonellerle buluşturuyoruz.

Dünyadaki tüm çocuklar, gençler her şeyin en iyisinin de iyisine layıklar. Bunun için sizlerle buluşmak, becerilerimizi tazelemek, yapıyor olduklarımıza farklı yönlerden de bakmaya çabalamak adına.

Anne babalar olarak kendi çocuklarınızın ve biz profesyoneller olarak sorumluluğumuz altındaki çocuklarımız, gençlerimiz için onları kendi emin ellerine bırakmak üzere çabalamak adına buluşmak üzere…

Çok sevgiler
Leman Çetin

KONUSMACILAR

Prof. Dr. Tanju Gürkan Turkey, Türkiye
Penny Tassoni England, İngiltere
Prof. Kari Uusikylä Helsinki Üniversity Finland, Finlandiya
Dr. Martti Hellström Helsinki Üniversity Finland, Finlandiya
Jukka Somerharju Finland, Finlandiya
Peter Buttigieg Malta
Annabel Said Malta
Edward Said Malta

Hannah Elisabeth Alongi Amerika Birleşik Devletleri
Kiyoe Kurokawa Japan, Japonya
Sean Paul England, İngiltere
Joergen Olesen Denmark, Danimarka
Leman Çetin Turkey, Türkiye
Efe Urgunlu Turkey, Türkiye
Nalan Fernandez Turkey, Türkiye
Ece Ceylan Baba Turkey, Türkiye
Yara Olcay Brazil, Brezilya

Jukka Somerharju

Egitim Yükseklisansı, Freinet pedagog, egitimci, öğretmen, sarkı sözü yazarı, Jukka Somerharju, Helsinki Üniversitesinde doktora programını tamamlamak üzeredir, Freinet pedagogdur. Helsinki ve Hyvinkaa şehirlerinde 40 yıldır öğretmenlik yapmaktadır. 1985 yılında bir Freinet pedagoji organizasyonu olan ‘Yaşayan Okul’u kurdu ve ilk başkanlığını yaptı. Pek çok Avrupa ülkesinde öğrenci merkezli okulları ziyaret etti. Finlandiya’da değişik üniversitelerde Freinet Pedagoji dersleri verdi ve öğretmenler için birkaç haftalık kurslar düzenledi. 1990 yılında yaşayan Okul organizasyonu, Pohja’da tüm dünyadaki

Freinet öğretmenleriyle 10 günlük bir toplantı olan RIDEFF’i düzenledi.

Jukka, bundan 30 yıl önce ulusal müfredatı entegre etmenin yollarını araştıran ‘Ulusal Eğitim Yönetim Kurulu’nun üyeliği yapmıştır. 1992-1993 yıllarında Die Stadt als Schule Berlin’de okula hiç gelmeyen ve başarısız olan öğrencilere yardımcı olmak için Berlin’de bulundu. 1993-1997 yıllarında araştırmacı olarak çalıştı ve My Career program adında Manneheim Leqque modeliyle planlama ve uygulamalar yaptı. Günümüzde JOPO dersleri Finlandiya’da yüzlerce okulda aynı metodu uygulamaktadır.

Jukka Finlandiya Televizyonu ve Ulusal Eğitim Yönetim Kurulu için pek çok pedagojik programa yapımcılık ve yönetmenlik yapmıştır. Ayrıca birkaç pedagoji multimedya programının yapımcısı olarak Finlandiya’da birincilik ödülleri ve büyük ödüller

kazanmıştır. İlk ve ortaokul öğretmenlerine ders vermektedir. Aynı zamanda şarkı sözü yazarıdır ve 3 albümü vardır. İki yetişkin erkek evlat sahibidir.

Dr. Martti Hellström

64 Yaşındayım ve Eğtim üzerine doktora yaptım. Helsinki Üniversitesinde öğretim görevlisi ve Espoo’da Aurora İlkokulunda Müdür olarak çalıştım. 1982’den beri sınıf öğretmenlerini ve 1991’den beri okul müdürlerini eğitmekteyim. İlkokul öğretmenleri

için bir kaç okul kitabı yazdım. Şu anda müfredat reformu (2016) ve Dr. Michael Fukkan’ın yönettiği Derin Öğrenme Pedagojisi adında yeni bir reform projesi üzerinde çalışıyorum.

Egitim:

Helsinki Üniversitesi Doktora Derecesi (2004) Tez Konusu: Deneysel okullarda peadgojik gelişim projelerinin başarısı ve uygulaması Süpervizörler: Prof. Pertti Kansanen, Doçent Erkki Komulainen

Kari Uusikyla

Helsinki Üniversitesi Emekli Eğitim Profesörü, Helsinki Üniversitesi, Doktora, 1977

Arastırma Konuları:
Öğretme ve Öğretmen eğitimi, Üstün yetenekli eğitimi, Yaratıcılık

Profesyonel Geçmiş:
İlkokul Öğretmeni 1967-1973, Helsinki Üniversitesi, Eğitim Bölümü, Öğretim Görevlisi 1977-1985, Joensuu Üniversitesi Eğitim Bölümü, Profesör 1986-1988, Tampere Üniversitesi Eğitim Bölümü, Profesör 1988-1997, Helsinki Üniversitesi Eğitim Bölümü, Profesör 1997-2008, Helsinki, Sibelius Akademisi Müzik Eğitimi Konuk Profesör 2003-2004, Amerika Georgia Üniversitesi Konuk Akademisyen 1990-1991, 1995-1996, Finlandiya Fen Akademisi üyeliği 1999-

Ödüller:
Finlandiya Devleti 2006, Finlandiya Kültür Vakfı 2008, Turku Üniversitesi EdD fahri doktora, Eğitim, üstün yetenek ve yaratıcılık alanlarında 10 kitabı basıldı. Finlandiya Comprehensive School (Kapsamlı Olul) (PISA) gelistirdi ve savundu.

Edward Said

Nadur bölgesi belediye başkanı; 29 Ekim 1987’de doğan Edward Said, Malta Finans Hizmetleri Kurumu’nda (MFSA) analist olarak çalışmaktadır. Edward, üniversiteye gidene kadar Gozo’da okudu ve hemen ardından Malta Üniversitesi Ticaret bölümünden yüksek onur derecesiyle mezun oldu. Kariyerine Malta’daki Banif bankasında müşteri ilişkileri bölümünde başladı. Hemen ardından üç yıl süresince Malta Sanat, Bilim ve Teknoloji Üniversitesi’nde (MCAST) öğretim görevlisi olarak çalıştı. Bu süre zarfında, aynı zamanda, Londra Üniversitesi’nde Finans yüksek lisans derecesini tamamladı ve Mesleki Eğitim ve Öğretim (PGC-VET) alanında lisansüstü sertifika programını bitirdi.

Edward’ın, Malta Ulusal Gençlik Konseyi başkanlığı, siyasi dernekler ve spor dernekleri başkanlığı yapmasının yanı sıra farklı organizasyon üyelikleri gibi çeşitli görevlerde çalıştı. Ayrıca Nadur’da düzenlenen aktivitelerde ve Nadur’un sosyal hayatında aktif bir rol almaktadır. Nadur Gençler Futbol Okulu’nda sertifikalı bir futbol koçu olarak gönüllü çalışarak futbol ve gönüllü çalışma sevgisini bir araya getirmektedir. Edward, 2015’te ilk kez aday olduğunda ve tekrar 2019’da Nadur’un belediye başkanı olarak seçildi. Edward Said, Claire Said ile evli ve Kate isminde bir kızları var.

Annabel Said
Facilitator, Consultant

Annabel Said 1983 yılının Kasım ayında doğdu. Zorunlu okul eğitimini bitirdikten sonra Malta’da “Kapsayıcı Eğitimin Kolaylaştırılması” konulu bir programa katıldı ve 2005 yılında programı tamamladı. Bu süreden beri Malta çevresindeki adalardaki ilk ve orta dereceli okullarda “Öğrenme Desteği Eğitmeni” olarak çalışmaktadır. Şu anda, devlete bağlı bir ilk öğretim okulunda çalışmaktadır ve öğrencilerin kendi öğrenme ve davranışlarını yönetmelerine destek olmanın yanı sıra öğrencilerin okur yazarlığını ve genel durumlarını, üyesi olduğu çeşitli okul komiteleri ile birlikte geliştirmeyi amaçlamaktadır. Annabel şu anda Birmingham Üniversitesi’nde Sosyal, Duygusal ve Davranışsal Zorluklar alanında yüksek lisans eğitime devam etmektedir. Peter Said ile evlidir ve iki çocukları vardır.

Joergen Olesen

Joergen, 1971’de Danimarka’da doğdu. Çocukluk yıllarını ülkenin kırsal bir bölgesinde geçirdi ve gündelik hayat ile baş etmesi için gereken tüm erdemleri burada öğrendi. Böylece, “okulda öğrendiklerimizi gerçek hayatta kullanabileceğimizi” de öğrenmişti. Daha sonra, BT (Bilgi Teknolojileri) danışmanı olarak çalıştığı pozisyonda öğrendiklerini öğretme fırsatı eline geçti. Burada, öğrendiklerini ve deneyimlediklerini öğrettikleri ile birleştirdi. Disleksisi ve Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu olan çocuklara ve gençlere ders verdi.
Bos zamanlarında, teori ve pratiğin önemli bir noktada buluştuğu hentbol sporu eğitmenliği yaptı.
2016 yılında, Türkiye’de gelecekteki eşi ile tanıştı. 2018’de evlendiler ve yolculuklarına Türkiye’de başlama kararı aldılar. Türk eğitim sisteminde deneyim kazandıktan sonra hayat onu Ütopya’ya getirdi ve Ütopya’da, mutlu ve iyi eğitimli gençler odaklı hedefine ulaşmak için eylemi, teoriyi, pratiği ve farklı yöntemleri bir araya getirdi.

Penny Tassoni

Penny Tassoni erken çocukluk gelişimi ve bakımı alanında ileri gelen yazarlardan ve eğitimcilerden biridir. En çok satan kitaplar listesindeki Planning Play and Early Years kitabı başta olmak üzere olmak üzere alanda 20’den fazla kitabı mevcuttur. Kitapları erken çocukluk gelişimi alanında çalışanları tarafından çok iyi bilinmektedir. Tassoni aynı zamanda İngiltere’de 35. 000’den fazla erken çocukluk bakımı uzmanını temsil eden Çocuk Bakımı ve Erken Çocukluk Mesleki Birliğinin de (PACEY) başkanıdır.
2018’de Penny’ye İngiltere Kraliçesi tarafından erken çocukluk eğitimi ile yaptığı çalışmalardan dolayı madalya verilmiştir (MBE).

Leman Çetin

2 yetiskin annesi, egitimci, International Small Hands Academy ve Özel Utopya İlkokulu ve Ortaokulu Kurucusu
Leman Çetin Aralık 1980 den beri eğitim alanında, 13 yıl İngilizce Öğretmenliğinin 7 yılı Devlet okullarında, 5 yılı özel okullarda geçmistir. Bu yılların arasında İngiltere Cambridge”de yasamıs, Cambridge Üniversitesi Local Examination Syndicate.

İlk görev yeri olan Bingöl'deki öğrencileri ve Cambridge'deki anne ve eğitimci olarak deneyimleri eğitimde ve yaşamda farklı bir perspektifle bakmasına neden oldu. O zamandan beri arastırma yapıyor, arastırmalarını ihtiyaç analizine gore, International Small Hands ve Ütopya”ya uyguluyor.

2002 yılından beri Small Hands, 2007 den itibaren de Small Hands and Utopya olarak düzenlediği kongreler ile de ailelere ve egitimcilere dünyada çocukların ve gençlerin yaşamlarında neler oluyor, farklı öğrenme methodları, pedagojilerini paylaşmaktadır.

Prof. Dr. Tanju Gürkan
Okul Öncesi Eğitimi Profesör, Akademisyen

Gürkan 1970 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitimde Psikolojik Hizmetler ve Eğitim Yönetimi, Teftişi ve Planlaması bölümlerinden mezun olmuştur. 1972 yılında Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde Eğitimde Psikolojik Hizmetler alanında yüksek lisans, 1981 yılında Eğitim Programları ve Öğretim alanında doktora programını tamamlamıştır. 1972 yılında ve 1976-1978 yılları arasında üç yıl M.E.B. Film-Radyo ve Televizyonla Eğitim Merkezi Radyo Şubesi’nde şube şefi ve program yazarı olarak görev yapan Gürkan, 1973-1976 yılları arasında A.B.D. Rolla-Missouri Üniversitesi’nde özel öğrenci olarak dersler almıs ve Missouri Columbia’da Özel Eğitime Muhtaç Çocuklar Teşhis ve Tedavi Merkezi’nde gönüllü olarak çalışmıştır.

1978 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Programları ve Öğretim Bölümü’nde asistan olarak göreve başlamıştır. 1985 yılında yardımcı doçent olan Gürkan, 1987 yılında doçentlik ve 1993 yılında da profesörlük unvanlarını almıştır. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde Dekan Yardımcılığı,Eğitim Programları ve Öğretim Bölüm Başkanlığı,Eğitim Bilimleri Enstitüsü’nde Müdür Yardımcılığı yapmıştır. Gürkan 2008 yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’ndeki görevinden kendi isteği ile emekli olmuştur. 2008-2011 yılları arasında KKTC Girne Amerikan Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde Dekan,2011-2013 yılları arasında KKTC Uluslararası Kıbrıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğretim üyesi olarak görev yapmıştır. 2014 yılından 2018 yılına kadar KKTC Lefke Avrupa Üniversitesi, Dr. Fazıl Küçük Eğitim

Fakültesi, Okul Öncesi Öğretmenliği Bölümü’nde bölüm başkanı ve öğretim üyesi olarak görev yapmıştır.2018-2019 öğretim yılında bir dönem Başkent Üniversitesi’nde yarı zamanlı öğretim üyesi olarak çalışmıştır.

Gürkan’ın Program Geliştirme, Okulöncesi Eğitim, Okulöncesi Eğitim Programları, İlköğretim Programları, Öğretmen Yetiştirme, Öğretim İlke ve Yöntemleribaşta olmak üzere eğitim bilimlerinin çeşitli alanlarında çalışmaları bulunmaktadır. Çok sayıda Yüksek Lisans ve Doktora tezi yönetmiştir. Evli ve biri kız biri erkek iki çocuk annesidir.

Peter Buttigieg
Eğitmen, Danışman

Peter, Eğitim alanındaki kariyerine Klasik Malta Kültürü ve Uygarlığı eğitimini tamamlayarak başladı. 1978 yılında Eğitim alanında yüksek lisansını tamamladı. Daha sonra Malta Üniversitesi Okul Danışmanlığı programını bitirdi ve kariyerine Psikoloji bölümünde devam etti. Sonrasında ise Avrupa Birliği’nde proje yönetimi alanında çalıştı. Hiçkimseye karşı ayrımcılık yapılmayan, kültürü, geçmişi ve öğrenme yeteneklerinden bağımsız olarak Malta’daki ve dünyadaki tüm çocuklar için tam kapsamlı bir eğitim sistemi oluşturmak için bir danışman/yol gösterici görevi üstlendi. 2003’te Bir Leonardo Da Vinci programı projesi olan Avrupa Birliği Avrupa’da Rehberlik ve Danışmanlık üzerinde çalıştı.

Peter, ilk kez kongreye katılmıyor. 2004’te Peter tüm Avrupa’dan gelen katılımcılara “Yol Gösterici olarak Öğretmen” konusundaki makalesini okudu. Peter, Avrupa Birliği’nde Eğitim alanında bir çok farklı proje üzerinde çalışmıştır.

Peter ayrıca futbolu çok seviyor ve Gozo Futbol Federasyonu’nun konsey üyeliğinin yanı sıra daha sonra Nadur Gençler Takımı’nın başkanlığını da yapmıştır. Peter, Malta kültürü hakkında bir çok makale yayınladı ve Nadur, Malta’da kendisi gibi bir eğitmen olan eşi İnes ile birlikte yaşamaktadır.

Kiyoe Kurokawa
Okul Öncesi, Soroban ve Japonca Öğretmeni

Japonya'da ailesine ait Kurokawa Anaokulunda and Kurokawa Sorobal okulundan çalışan Kiyoe Kurokawa 1995 yılından beri Türkiye”de yaşamakta. Eşi Türk ve bir oğlu var. Türkiye ye geldiğinde yolu,24 sene önce Small Hands Anaokulları ile kesişti. 2009 yılından sonra da yine bu okulların devamı olan Ütopya Okulları'nda çalışmaya başladı ve 24 yıldır Small Hands ve Ütopya öğrencilerinin yaşamında çok etkili katkılarda bulunuyor. Öğrencilerine Japon Matematiği olan Soroban,Abaküs,Origami ve Ritmik Müzik dersler ile katkıda bulunuyor. Aynı zamanda Japon Kültürünü tanıtıyor. Ütopya öğrencilerine Japonya gezilerinde yaşam becerileri, öğrenme, yaşama farklı perspekliflerden bakma açısından rehberlik ediyor.

Sean Paul
EFL Öğretmeni

Sean Paul Londra’nın büyük bir kasabasında büyüdü. En büyük iki hayalini takip ederek önce sağlık eğitimciliği eğitimi aldı. Okuldan sonra kendi işini açarak bir çok iş yerine, resmi dairelere ve okullara işyeri sağlık ve güvenlik eğitimleri verdi. Daha sonra ikinci hayali olan Kingston Üniversitesi’nde öğretmenlik üzerine lisans eğitimi alarak hayatboyu devam ettireceği eğitmenliğe adım atmış oldu.

Sean 2012’de Türkiye’ye taşınarak tutkuyla bağlı olduğu hayatboyu ve anlamlı eğitim için İngilizce öğretmenlik kariyerine başladı. Ütopya Okulları’nı keşfetmeden önce çalıştığı hiçbir okulda mutlu olamadı. Ütopya gerçekten kendisinin vizyonuna uygun bir okul. Ütopya’da anlamlı ve hayatboyu sürecek bir program geliştiriyor.

KONGRE PROGRAMI

8 Kasım Cuma

English – Turkish translation
8.15 - 8.50
Registration and refreshments

9.00 - 9.40
Welcome!

Leman Cetin,
Small Hands & Utopya Director

9.45 – 10.30
Prof. Tanju Gürkan – Turkey

Being a teacher in the 21st century
21. yüzyılın öğretmeni olmak

10.30 – 10.45
Break

11.00 – 12.30
Penny Tassoni – United Kingdom

How to be a creative teacher
Yaratıcı bir öğretmen olmak

12.30 – 13.00
Lunch

13.10 – 14.40
Dr. Martii Hellstrom – Finland

Diamonds of the Finnish pedagogy
Finlandiya Eğitimi’nin pırlantaları
14.45 – 15.20
Joergen Olesen – Denmark

Education outside of the classroom
Sınıf dısında eğitim

15.20 – 15.40
Break

15.45 – 16.45
Peter Buttigieg – Malta

The teacher as a facilitator and classroom management
Facilitator olarak öğretmenin rolü ve sınıf yönetimi


9 Kasım Cumartesi

English – Turkish translation
8.20 - 8.50
Registration and refreshments

9.00 – 10.30
Kari Uusikyla – Finland
What is good teaching and bad teaching?
Reasons for Finnish Pisa success
İyi öğretim ve kötü öğretim?
Finlandiya Pisa basarısının nedenleri

10.30 – 10.50
Break

11.00 – 12.15
Annabel Said – Malta

Differentiation in the classroom
Bireysel Farklılıklar için Eğitim

12.20 – 12.50
Lunch

13.00 – 13.45
Edward Said - Malta

How municipilaties can help children’s life, learning?
Çocukların yaşamına ve öğrenmelerine belediyeler nasıl katkı sağlayabilir

13.45 – 15.45
Jukka Somerharju – Finland

Freinet pedagogy as a great way of learning
Ögrenim yöntemi olarak Freinet Pedagoji

15.50 – 16.10
Break

16.15 – 17.00
Sean Paul – United Kingdom

Modern students, Modern skills
Modern öğrenciler, modern beceriler

10 Kasım Pazar

English – Turkish translation
8.20 - 8.50
Registration and refreshments

9.00 - 9.40
Welcome!

Leman Cetin, Small Hands & Utopya Director
9.45 – 11.00
Kari Uusikyla – Finland

How parents guide children towards valuable educational goals
Aileler çocuklarına önemli eğitim hedefleri açısından nasıl rehberlik edebilir?

11.00– 11.20
Break

11.30 – 12.45
Penny Tassoni – United Kingdom

Why books and music matter in family life?
Neden kitaplar ve music aile yaşamında fark yaratır?

12.50 – 13.20
Lunch

13.30 – 14.00
Prof. Tanju Gürkan – Turkey

Challenges that parents facing in the 21st century and suggestions for solutions.
21. yüzyılda çocuk yetiştirmede ebeveynleri bekleyen sorunlar ve çözüm önerileri
14.05 – 15.05
Dr. Martii Hellström – Finland

The pedagogical role of the parents in Finland
Finlandiya’da ailelerin pedagojik rolleri

15.05 – 15.25
Break

15.30 – 16.00
Kiyoe Kurokawa – Japan

Manners in Education
Terbiye/ Görgü Eğitimi

16.05 – 17.00
Panel

Scholl Architecture in the 21st C.
21. yy Okul Mimarisi
17.00 – 17.10
Jukka Somerhaju &
Kiyoe Kurokawa Song and Dance
Dans ve Şarkı